Sunday 12 December 2010

Ribuan Walit berlegar-legar- melawan suara DST-01

Semalam... Damak saja suka-suka menukar suara setelah hampir 5 bulan menggunakan suara yang sama.    Bukan apa... nak bereskperimen dengan suara baru.

Maka , Damak masukan suara yang telah sedia ada di dalam koleksi.... Tak sampai 2 minit.. suara baru dimainkan.. maka ribuan burung datang... entah dari mana mereka sebelum ini.. Damak tak pasti.

Mungkin kerana sekarang ni musim.. membajak sawah di kg Damak.. jadi ramailah..  Suara baru tu. damak test sekitar jam 5.30 petang.  Alhamdullillah, Allah punya kuasa..

Sebenarnya.. kalau ikut fahman Damak tak perlu sangat nak tukar2 suara ni. Kalau burung dah  masuk.  Tapi apa salahnya sekiranya... dah lama sangat dah melebihi  5 bulan atau setahun.

Dulu.. semasa era CD player.. kita mesti menukarnya 3 bulan sekali atau lebih awal.. maklum lah.. CD.. mungkin rosak atau haus dan mungkin mutunya semakin merosot.. Namun erta MP3 dan Wave ni menjadikan seni suara semakin menarik... . Memori Disk atau Thumb Drive yang dipasang lebih tahan lama dan tak ada masalh dengan cuaca dan suhu.

Alhamdulillah.. menarik.. dan senang melihat walit berpusing riang dengan keriangan suara itu. Mungkin Saif .. berminat dengan suara ini.. Jangan risau. Syeikh.. kawe dah copy dan kirimkan kepada demo.

Cuba test di BHW Saif pulak .. lagu mana.. mana tahu.. lebih ramai lagi. Sebab area sana pun memang banyak walitnya..




Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah. Emailkan pandangan anda ke waletgroup@gmail.com

No comments:

Post a Comment