Thursday 23 December 2010

Antara Tiket Flight dan Tike Bas




Satu pujian harus diberikan kepada founder Air Asia. Dato Seri Tony Fernandes.  Bukan kerana apa?.  Tapi  kerana telah meletakan satu standard baru dalam industri pengakutan udara di Malaysia.

Wujudanya syarikat Tambang murah menjadikan Rakyat negara ini lebih mudah untuk terbang.  Terbang bebas seperti walit.  Bermula dengan seorang ahli muzik.  Beliau mampu melihat alunan dan kesempatan yang wujud pada waktu itu.  Keperluan semasa rakyat  Malaysia dan peluang yang ada digunakan sepenuhnya dalam mencipta dan menyediakan satu service yang kemudiannya menjadi " keperluan" kepada rakyat Malaysia.

Akhirnya, kita mula berfikir dua kali untuk membeli tiket bas atau tiket flight.  Keadaan ini tidak berlaku 20 tahun dulu.  Namun ia berlaku pada hari ini.

Tidak kah kita boleh belajar kisah sama.. dengan Industri Burung Walit.   Rumah Burung Walit biasa dihebohkan dengan kos 500k, dan amat mahal.  Mengapakah kita , tidak boleh menciptakan satu standard  baru dalam Rumah Burung Walit yang hanya dapat dibina dalam kos 30K atau bawah 20 K.

Ini akan menjadikan rumah walit mampu milik.. untuk kita semua.  Insyallah.. Damak akan cuba menghuraikan hal-hal ini  semasa kursus nanti. Mudah-mudahan ada manfaatnya..



Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah. Emailkan pandangan anda ke waletgroup@gmail.com

No comments:

Post a Comment