Tuesday 10 August 2010

Pontesi Sarang Walit

Ramai ushawan walit akan bertanya tidak kah sarang walit akan menjadi tepu apabila ramai orang mengusahakan sarang walit.  Jawapan mudah untuk soalan ini.  Saya bawakan satu cerita.  Seorang Profesor daripada Belanda melihat " alangkah baiknya bencana alam seperti gempa bumi, Tsunami, Banjir, Gunung  Berapi dan sebagainya.  Beliau berpandangan. bumi ini semakin tua dan hasilnya semakin sedikit untuk menampung keperluan manusia yang sentiasa bertambah.  Oleh itu, kematian manusia secara besar-besaran telah menjadikan sumber alam dan sumber perlu manusia mencukupi.  Nah... kejam betul.. tapi kita boleh melihat hasil bumi ini sentiasa kurang untuk manusia.. maka tiada masalah untuk ada banyak!!!..



Kesimpulan mudah daripada pandangan ini.   Boleh kita katakan, sumber keperluan dan kehendak manusia tidak mencukupi.  Permintaan dunia terhadap sarang burung walit semakin meningkat dengan populasi manusa semakin bertambah  terutama di negara China.  Kenapa China?.. kerana mereka adalah pengguna asal sarang burung walit dan mereka semakin gemar memakan sarang burung ini  untuk tujuan kesihatan dan gaya hidup.  Keadaan ekonomi negara China yang semakin maju. Dengan permintaan dan kuasa beli yang tinggi dan makanan ini boleh diperluaskan kegunaannya.   Oleh itu, ia satu peluang yang amat baik untuk direbut terutama bagi penduduk Asia Tenggara kerana burung walit majoritinya terdapat di Asia Tenggara.  Rezeki daripada langit.. ( Alhamdullillah)


( Perhatian  Sekadar gambar hiasan  bukan duit saya.. gambar Internet)

( Gambar Hiasan)
Kegunaan bahan ini sebagai makanan tambahan boleh diperluaskan lagi sebagai makan segera.  Tambahan pula. makan ini berasaskan kepada makanan tambahan untuk kesihatan dan perubatan.  Apabila disebut perbuatan dan kesihatan ia berkaitan dengan keperluan dan gaya hidup.  Oleh itu, tidak timbul isu harga dan permintaan terhadap sarang burung walit ini akan tergugat dengan ketara ( insyallah).    Jika dilihat secara teliti, produk ini masih lagi boleh dikomersilkan secara meluas serperti minuman tenaga seperti 100 plus atau sebagainya.   Keguanan sarang walet tidak terbatas kepada penggunaan tradisional dan makanan golongan elit dihotel-hotel mewah sahaja.  Dengan daya tahan sarang yang boleh dibuat sistem stok  sehingga 4 tahun sekiranya disimpan dengan baik.  Membolehkan kita membuat stok pengimbang untuk mengawal harga walit.  Cuma sekarang, apa yang lebih perlu kena ada sarang burung walit dulu.  Harga kita bincang kemudian.



Sebuah... rumah walit di KB...


wasalam

Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah.

1 comment:

  1. Numpang ya bossku ^^

    HANYA DI KENARI POKER BANYAK BONUSNYA BOSSKU
    Bonus Welcome Untuk New Member:
    - Bagi deposit Rp.10,000 - Rp.14,999 Bonus Rp.5.000
    - Bagi deposit Rp.15,000 - Rp.24,999 Bonus Rp.10.000
    - Bagi deposit Rp.25,000 - Rp.49,999 Bonus Rp.15.000
    - Bagi deposit Rp.50,000 - Rp.99,999 Bonus Rp.20.000
    - Bagi deposit Rp.100,000 ke atas Bonus Rp.25.000
    - Bonus next deposit 5% untuk deposit Rp.50.000
    REAL PLAYER VS PLAYER !!!

    Syarat Klaim bonus yaitu menghubungi CS kami di
    WHATSAPP : +855966139323
    BBM : KENARI00
    LIVE CHAT : KENARIPOKER . COM
    ALTERNATIVE LINK : KENARIPOKER . COM

    ReplyDelete