Sunday 19 December 2010

Kenapa Seminar?


Gambar di bawah.. ehhh mana " wood nesting planknya"...  jawabnya... tak payah...


Salam,

Kepada semua pengunjung yang sudi menekan link dan singgah membaca blog damak ini.  Terima kasih ucapkan.

Pertama Damak kena jelaskan kepada perlu seminar ini.

1) Sebagai asas dan sandarkan kepada kita untuk memulakan sesuatu dengan yakin

2) Pembacaan dan pengamaatan banyak berasaskan kepada pandangan dan tafsiran sendiri yang kemungkinanan maklumat yang kita dapat kurang tepat.

3) Sebagai satu platform untuk kita membina satu rangkaian sahabat di dalam Industri ini.

4) Sebagai satu medium kita mencerna dan memahami naluri burung walit.

5) Alangkah baik sekiranya walit berbicara.  Namun..itu mustahil akan berlaku.  Yang berlaku.. ialah pemilik dan pengusaha walit yang telah ada pengalaman terlibat dalam Rumah burung menceritakan pengalaman dan suka duka mereka terlibat dalam Industri sarang burung.

6) Hobi dan minat tidak mengenal usia.  Datang lah beramai- ramai.  untuk mengetahui ilmu terkini dan permasalahan  atau cabaran terbaru - terutama maklumat terkini dalam ilmu burung walit yang mungkin kita terlepas pandang.

Lebih penting lagi.  Sebelum kita memulakan sesuatu. kita haru mempunyai ilmu.  Jangan kita hadiahkan 100% proses pembinaan dan pemantuan BHW kepada perunding. Kita sendiri mesti mempunyai ilmu burung.

Sesuatu yang dilakukan dengan minat akan lebih berjaya dan bertahan berbanding dengan sesuatu yang dilakukan dengan ikut-ikut.

Oleh itu, saya berharap kepada semua yang datang ke Seminar nanti.. Siapkan soalan sebanyak mungkin agar kita dapat bersama-sama berkongsi maklumat.

Wasalam
Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah. Emailkan pandangan anda ke waletgroup@gmail.com

No comments:

Post a Comment