Wednesday 25 August 2010

Kenapa Sembunyikan Ilmu... Ia menggambarkan Tamaknya kita!


Damak kali ni terdetik dibulan baik. Pertengahan Ramadhan, Awalnya Rahmat, Tengahnya Magfirah, dan hujungnya dijauhkan daripada api neraka.

Ah.. kita datang dengan kosong. tiada apa-apa! yang ada semuanya anugerah Allah yang maha esa.  Tiada satu pun yang kekal dan menjadi milik abadi kita.  Mengapa disekat ilmu itu.  Dalam Al-Quran.. Allah ada berfirman maksudnya  " sekiranya lautan dunia ini dijadikan tinta, dan manusia menulis denganya dan kering dan Allah tambahkan satu lagi lautan dengan jumlah yang sama dan ia kering. Nescaya ilmu Allah itu tidak akan kering dan habis ditulis oleh Manusia.  Maka mengapa kita hendak berbangga dan menyembunyikan ilmu Allah. 


Di bimbangkan ia akan merosakan akhlak diri dan menjadikan kita seorang yang tamak dan gelojoh dan merosakan iman kita.  Oleh itu, damak berpadangan dalam soal apa sahaja ilmu perkongsian adalah jalan terbaik dan mulia kerana ia menghidupkan ilmu dan mendamaikan manusia yang berhati mulia., Insyallah



Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah.

No comments:

Post a Comment