Wednesday 2 March 2011

Susan Boyle " Pengajaran kepada Persepsi Negatif Manusia"


Sebelum

Semasa kemunculnya sulungnya di dalam rancangan Britain's Got Talent 2009 Episode 1, semasa juri bertanyakan soalan- soalan kepada beliau ..sebagai  keturunan scotland.. Susan menjawab dengan nada yang kasar dan berkata.. dia mahu menjadi popular seperti............  ( ah Damak lupa apa nama penyanyinya).

Semua juri dan penonton ketawa.. kerana kelihatan mustahil.. jika dinilai dengan gaya dan penampilnya dan cara gasarnya.. ia sesuatu yang melucukan.  Siapa sangka?

Namun dia saat dia membuka mulut menyanyikan lagu pilihannya... semua orang terpegun.. terasa malu pada diri sendiri atas persepsi negatif yang dilontar sebentar tadi.. mereka menjadi serba salah.. dan rasa ego diri mula cair dan terpakasa memaksa diri untuk menghadiahkan satu tepukan gemuruh dan air mata terharu.  Semua juri memujinya dan semua rasa tertipu dengan diri sendiri.


Mungkin itulah tempelak yang dapat dirasakan oleh pihak yang dahulunya memandang serong dan merendah-rendahkan peminat BHW.  Mereka satu hari akan akur dan pada saat itu mereka akan berkata.. kenapa aku baru hendak bermula.... kenapa aku tidak sedar.. Namun tiada istilah lambat.. bermulalah.. kita semua belum terlambat sebelum matahari naik sebelah barat.





Selepas..


Apa yang perlu beliau lakukan adalah bersabar dan menerima tomohan masyarakat sekitar.  Sekarang beliau dikagumi.. lihat bertapa "pelik" manusia...


Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah. Emailkan pandangan anda ke waletgroup@gmail.com

No comments:

Post a Comment