Iklan Nuff

Pakej Suara Walit untuk di Jual

Terdapat beberapa pakej menarik untuk dimiliki

Pakej A = 10 suara luar dan 2 suara Dalam RM 150.00 sahaja

Pakej B =20 Suara luar dan 4 suara Dalam RM 250.00 sahaja


Kita Berusaha Allah tentukan.
hubungi 017-978 4268. untuk maklumat lanjut.


Thursday, 10 March 2011

Legasi untuk Keluarga dan Duit Pencen- Skim Rumah Walit Pertamaku



Hari ini sampai dua posting Damak post..., tak paa.. kerana ada masanya  dalam satu hari tak ada satu posting pun.  Menulis blog dan artikel bukan macam tulis berita everyday  ada news nak beritahu.  Menulis, apabila ada kelapangan dan ada topik yang difikirkan perlu dan menarik.

Hari ini pun,, terfkir untuk menyeru semua pembaca blog ini.  Supaya merancang kewangan kita dengan bijak.  Maksudnya merancang, Duit atau apa-apa boleh menjana dan manfaat  bukan hanya duit sahaja, malah ganjaraan daripada Allah. S.W.T.


Maka, kita perlu merencanakan hidup kita untuk dua bahagian dan perjalanan.  Pertama .. Dunia ini dan kedua Akhirat.  Walhal.. sebenarnya penilaian markah dan ganjaran Allah berpandukan apa yang kita lakukan didunia ini.


Oleh itu,  pilihlah yang terbaik.. sekiranya kita beperluang untuk membeli rumah.. pada usia yang muda.           (seperti skim  yang dicadangkan oleh kerajaan sekarang)  Maka gunakan peluang untuk membuat hutang atau pinjaman itu dengan bijak.  Jangan dikaburi oleh kereta2 yang mahal dan kononnya akan menampakan kita siapa?... Kita bukan siapa-siapa.. kita hanya hamba.  Kena ada sifat zuhud dalam diri.. Insyallah



Maka.. gunakan peluang ini untuk melabur dalam skim yang selamat, halal, dan menjana kewangan dengan kadar yang luar biasa.  Tetapi ia bukan MLM atau skim piramid. Ia adalah usaha dan tawakal kita kepada Allah.  Kenapa ?-- sebab kita hanya bangunan... pasang suara ajuk.. tak pernah beri makan burung.. tak pernah buat apa2 dengan sang walit... mereka yang bekerja untuk kita.. maka siapa yang mengilhamkan itu semua.. tentu sekali Allah.


Bagi golongan eksekutif muda... atau orang muda yang dapat duit.. daripada apa-apa sumber yang halal.. maka melaburlah dalam bidang ini.. ia bakal mengubah hidup anda.


Kedua.. golongan yang dah pencen.. dapat duit seketul.. dari KWSP,.. Hadiah saguhati Tentera, Untung Jual Tanah,  Rumah..atau Apa-apa duit yang halal.. melaburlah.. sebab.. kita tidak pernah dengar .. Tanah dan Bangunan akan jatuh harganya.( kerana aset yang stabil dan terhad pemilikkanya).


Dan seterusanya .. mungkin ragu- ragu... masuk ke?... Saranan Damak... pergi kursus dulu.. cari ilmu dulu... cari maklumat dulu dan baru komen!!!


Namun yang peliknya...Ada ramai dikalangan eksekutf muda.. yang sanggup meminjam sehingga RM 20K untuk satu skim atau sistem jualan langsung "XX-X".  Paksa kawan-kawan  beli.. hingga boleh katakan semua rumah Cikgu, dan eksekutif muda  di Malaysia ada produk tu.. ( Rumah Damak pun ada gak tapi kawan bagi free. Dia kata malas nak jual.. tak reti. ha ha ) dan lihatnya hasilnya dan kesannya.. pasaran sudah tepu...  DAripada dulu lagi memang Damak anti kepada MLM... tak payah datang kat Damak lah kalau MLM--Damak anti.. kerana ia memeras dan mengutamakan sistem berbandingan dengan produk. Inilah antara.. sebab Damak menceburi BHW. .sebab ini adalah real bizz.. bukan "cubaan", bukan tipu.. ia adalah satu usaha perladangan yang profesional dan sah menguntungkan.


Keputusan ditangan pembaca semua,  Ini adalah untuk legasi keluarga dan duit pencen anda.  Bebas daripada PTPTN.. boleh taja anak-anak belajar sendiri.. dan sebagainya.  Sistem MLM tak layak untuk dibandingkan dengan perniagaan Sarang Burung Walit.  Kerana mereka berada di alam yang berbeza.  Sesiapa yang membandingkan sistem MLM atau jualan langsung dengan perladangan Burung Walit... ada yang tak kena pada pertimbangannya.

Menyedari pontensi yang sebegini besar.. Maka kerajaan menubuhkan satu unit khas dibawah Veterinar.  Nak tanya ada tak unit khas untuk MLM dibawah agensi kerajaan?.. Damak terkilan apabila ada mereka yang " bijak" membandingkan pelauburan dalam BHW sama seperti  pelaburan MLM.... mudah- mudahan pembaca digerakan hati untuk melakukan perubahan hidup.


Wasalam..


Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah. Emailkan pandangan anda ke waletgroup@gmail.com

2 comments:

  1. Allhamdullilah... kata org putih " kalau kita tidak boleh bawa kuda ke kandang.., kita boleh bawa kandang ke kuda. ... mungkin itulah antara misi wujudnya blog ini... ha ha :)

    ReplyDelete