Monday 14 March 2011

Kuah Tumpah ke Nasi?

Hari ini Damak ingin berkongsi betapa kanak-kanak mempunyai jiwa yang sangat bersih dan murni.  Mereka cepat belajar daripada apa yang kita lakukan.  Melalui melihat, mendengar dan cuba-cuba hendak menjadi seperti kita.

Damak terharu apabila melihat Putra Damak yang berusia 5 tahun Wan Putra Izza'nudin,, mula pandai melakarkan bangunan  Bird House. Dan dengan penuh rasa bangga, apabila Damak pulang ke rumah.. dia berlari dengan penuh semangat dalam diri, dengan anak mata yang bersinar-sinar cerah, bangga menunjukkan lakaran lukisannya.

Damak bertanya " Izza'nuddin lukis apa ini ?.., dia menjawab.. Bird House Walid . ( Walid adalah panggilan nama menggantikan ayah yang Damak gunakan.).. Namun tidak pasti.. apakah yang dimaksudkan sebenarnya sama ada Walid atau Walit.  Damak memujinya dan berkata... wahh.. comelnya... dan mula bertanykan apakah nama dan makna lukisan itu,, dia menjawab. ada pintu, ada speaker, ada lubang rasuk.. , Lalu damak bertanya.. nanti dia nak bernafas ikut mana.. tak ada lubang udara.. Dia mengelah.. burung terbang  tinggidi udara.. tak perlu udara!... hebat jawapan dia.. Damak tak sangka..

Damak memberikan satu kucupan tahniah pada dahinya... dan dia bangga dan mungkin malam itu ,, dia tidur lena dengan kucupan bangga itu.

Tahniah kepada Putra- Putri ku yang memahami dan dapat menjiwai hobi dan minat Walidnya.


BHW. siap monkey House..
dan Speaker Tin Cat yang Damak Ubah suai.. ha ha


Sebuah lukisan yang yang telah "diwarnakan".






Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah. Emailkan pandangan anda ke waletgroup@gmail.com

No comments:

Post a Comment