Sunday 3 October 2010

Pudu- Pusat elektronik bunyi

Dua hari lepas ada kesempatan pergi ke Pudu. Terdapat lambakan kedai eksoseri bunyi dan speaker yang begitu banyak.  Bagi mereka yang tinggal disekitar Kuala Lumpur, tentu mereka tidak hairan lagi dengan kewujudan pusat ini.

Hampir empat jam saya merayau-rayau mencari  tewitter yang canggih dan terkini.  Apa yang saya belajar tiada speaker water proof yang ada cuma weather proof.   Namun harganya cukup istimewa boleh dikatakan jauh lebih murah sehingga 1 kali ganda.  Satu twitter yang biasa saya beli dengan harga  RM10.  Saya boleh dapatkan disana dengan harga lebih kurang RM 5.50.   Twitter hon yang biasa digunakan untuk external sound harga biasa di Pantai timur biasa dijuah dengan harga RM 65.  Saya boleh dapatkan di sana dengan harga RM32.00. 

Apa yang menarik terdapat pelbagai jenis PA system . Amplifire.  Katakan berapa sahaja Chennal yang kita mahu. 1, 2, 3, 4.  Semuanya ada dengan pelbagai pilihan harga.  Bukan setakat itu, kalau kita berminat dengan IR camera, atau CCTV. Disini terdapat lambakan kedai menjual peralatan CCTV.

Walaupun, bidang perniagaanya tiada menfokus kepada industri burung walit, namun banyak peralatan burung walit terutama dari segi penambah baikan bunyi dapat kita cari disini.

Semasa saya tengah merayau-rayau sendirian.  Saya terjumpa dengan seorang usahawan burung walit daripada Melaka.  Dia juga berkata tengah mencari speaker dan twitter untuk diletakan di BHW nya.  Saya Ucapan terima kasih kepada Abg Man kita , kerana sudi memperkenalkan tempat ini kepada saya.

Saya yakin tentu ada tempat atau pusat jualan audio yang lebih hebat dan besar.  Kalau sesiapa yang ada maklumat itu , harap boleh kongsikanya disini,., wasalam


Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah.

2 comments: