Tuesday 7 June 2011

Tahniah kepada Mereka yang Berani

Salam,
orang kata kita.. kita kena berani.. .tetapi berani kena bertempat... tadi mengendalikan satu kes.. pelajar meniru semasa exam.. memang berani... budak ni.. bawa masuk toyol dalam dewan exam., Maka sayabertanya.. kenapa awak berbuat demikian sedangkan pengawas sudah maklumkan kepada semua .. sila serahkan sebarang nota atau catatan sekiranya mereka terbawa masuk nota.. Maka pada masa itu .. semua diam..
Dan apabila.. tertangkap... mereka menangis dan sesal... kerana akan digantung semester... maka kita boleh katakan berani ini. tidak bertempat..



Berani yang kita mahukan ialah berani mencuba sesuatu yang terduga oleh akal fikiran kita.. dan terjangkau oleh usaha daya dan kudrat yang Allah kurniakan.

Beranilah untuk mencuba sesuatu yang bukan bersifat skim cepat kaya.. Tiada Istilah kita akan kaya dengan mudah dan cepat.. , kita mesti berusaha, maka berusaha dan bersabar insyallah kejayaan milik kita..

Burung Walit mempunyai kesabaran yang cukup tinggi.. lihat sahaja bagaimana mereka membina sarang.. daripada lelehan air liur yang sedikit.. dicantumkan dengan iltizam dan semangat yang jitu, setia pada pasangan dengan matlamat yang jelas.. mereka boleh bersama-sama menghasilkan satu sarang yang cukup bernilai dan mampu menjaga zuriat keturunan dengan air liur ketekunan.

Janganlah kita terpengaruh seperti sistem cepat kaya yang heboh dalam akhbar hari ini... Dina Group.. Harun Mat Saad.. diburu oleh Bank Negara.. kerana menggunakan topeng agama untuk mencari kekayaaan dunia dan menipu sesama islam.. ini sangat zalim.. namun, kerana retorik agama dan taksub atau ketamakan dengan pulangan janji yang diwar-warkan...  ramai yang tertipu.. sehingga mencecah jutaan ringgit.

Namun, yakinlah... Industri burung walit bukan , skim cepat kaya.. anda masuk ... dan bina BHW anda akan terus kaya.. Tidak.. ia adalah hasil daripada usaha.. titik peluh, dan sabar kepada anugerah Allah ini.. Janganlah kita busuk hati apabila melihat.. BHW jiran kita lebih hebat dan lebat daripada kita... .. cuba pelajari kenapa BHW nya begitu.. tentu ada sesuatu yang menanrik BW ke sana.. .. Apabila kita berurusan dengna binatang... ia lebih mudah... kerana binatang tidak prajudis..tidak pilih kasih dan tiada akal.. apa yang mereka pilih ialah , makanan, tempat tinggal dan pasangan.. penuhi 3 keperluan asas ini ... insyallah... kita akan berjaya.

wasalam




Hubungi Damak di talian +6012-5917493, untuk maklumat lanjut.Atau email ke waletgroup@gmail.com. Pilihan ditangan Anda..

No comments:

Post a Comment