Thursday 9 June 2011

Asas kena kuat....

Salam,
Hari ini insyallah akan cuba menghuraikan tentang secara konseptual dan teori yang perlu diketahui sebelum terjun ke dalam industri Burung Walit.

Di dalam buku PRP Damak ada rincikan hal ini supaya semua peserta melangkah ke industri ini dengna yakin tanpa keraguan.. Dan tahu bahawa kita berada dilandansan yang benar..

Cuma.. ada beberapa hal yang perlu dijelaskan..

1) Pertama soal asas pilihan -- kenapa saya memilih untuk terlibat di dalam BHW?

2) Benarkan pelaburan ini akan berjaya?

3) Sejauhmanakah hasilnya dapat dipasarkan?

4) Kalau dah ramai orang buat BHW-- tak tepu ke pasaran

5) Halal ke?

dan lain-lain..

Soal- soal di atas telah damak huraikan di dalam beberapa tulisan sebelum ini.. Mungkin pengikut setia.. sudah tahu.. Damak tak lenguh tangan ke menaip benda yang sama..

Mungkin... apa yang hendak ketahui lagi tentnag burung walit.

Sesuai dengan tajuk  blog segalanya tentang burung.. Damak  juga emperihalkan hal burung satu persatu.. daripada asal burung.. hingga manfaat burung.. Hal -hal ini Damak muatkan di dalam buku PRP.

Daripada soal teknologi, hingga kepada soal mikro dan makro.. soal struktur bangunan. bab cuaca.. dan sebagainya.. ini semua .... memerlukan kita memhami satu persatu..

Paling mudah... kenapa Walit memilih Asia Tenggara.. bukan Asia barat.... ( jawapan pintar yang kita boleh berikan ... suhu dan cuaca kita amat sesuai untuk pembiakan dan habitat burung....


ASas- asas informasi ini.. adalah perkara yang perlu kita kaitan dengan jelas.. dengan zat pencipta.. jangan pisahkan itu semua konsep keimanan kita.. Asas ini mesti kuat.. disusurgalurkan dengan iman, berkat, solat dan usaha dan tawakal... cekal.. maka semua pakej itu nampak sempurna.

Barulah... sekiranya,,, kita berhdapan dengan cabaran-cabaran pengurusan atau pulangan hasil.. kita akan dapat melihat dalam sudut yang positif...

Berbaik sangka dengan pencipta- Allah.. yang maha kaya....di kala seluruh manusia tidak mampu memaafkan kesalahan... namun Allah pasti.. pasti,.. pasti akan sentiasa bersedia untuk mengampunkan.  Jauhi ... sikap putus aasa.. pesanan untuk diri Damak sendiri agar.. lalun kita nanti lebih senang dan sempurna... insyallah

Maka ASAS ini mesti kuat... ayuh kita maju bersama-sama


Hubungi Damak di talian +6012-5917493, untuk maklumat lanjut.Atau email ke waletgroup@gmail.com. Pilihan ditangan Anda..

No comments:

Post a Comment