Tuesday 1 February 2011

Apa lagi yang perlu kita tahu tentang Walit

1)Pertama burung duit,
2) Maka adakah segala-galanya tentang Duit
3) Kesihatan
4) Gaya hidup
5) Maruah
6) Kepentingan diri, agama, negara dll.

Daripada enam senarai sumbang saran sendirian.  Damak terfikir.  Faktor utama tercetusnya industri Burung Walit,. kerana faktor kehidupan manusia berkaitan dengan kesihatan.

Khasiat burung Walit diketogerikan sebagai makanan Mewah.  Setaraf dengan kereta Ferari atau apa-apa sahaja yang berkaitan denganya.

Semalam sebuah akhbar tempatan melaporkan anak bongsu kepada F1 Ferari sanggup membelanjarkan RM 280 juta untuk membeli sebuah rumah yang bersesuaian untuk membela lima ekor anjing kesayangannya.

Sekiranya anjing boleh dimasukkan dalam pertimbangan  orang kaya dalam membeli rumah.  Inikan pula soal kesihatan diri dan kecantikkan.  Tentu mereka sanggup membelanjakan lebih ratusan juta ringgit.

Khasiat burung walit.. terkenal dengan  nama jolokan " egen kecantikkan". Yang boleh merawat keremajaan seseorang.  Dan kesannya boleh dilihat dalam masa yang singkat.  Alangkah menarik dan pemurahnnya Tuhan yang telah menciptakan emas hitam untuk manusia.

Tunggu sahaja kita meneroka bidang ini untuk dijadikan satu punca pencarian yang halal.    Dan halal ini.. telah disahkan oleh JAKIM dalam muzakarrah Fatwa ke 79 pada tahun 2007 yang mengharuskan pemakanan sarang burung walit.

Maka bersyukurlah.. binalah  Sarang Walit kerana ikhlas mencari keredhaan Allah.
Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah. Emailkan pandangan anda ke waletgroup@gmail.com

No comments:

Post a Comment