Tuesday 17 April 2012

Pengalaman Di Pattani .. Rumah Walit Bawah Tanah

Sudah lama ingin Damak nukilkan pengalaman ini di blog. Namun tidak sempat, hinggalah ke saat ini. Allah beirkan sedikit kelapangan untuk menulis dan memberikan peluang kepada Damak untuk berkongsi pengalaman di Pattani tempoh hari.  Pada awal March 2012\.. Damak berkesempatan melawat Pattani atas urusan kerja..

Di sana,, antara yang menarik yang mesti dikongsi oleh semua pengemar Walit.. Pernahkah kita terfikir untuk membuat BHW di bawah Tanah.. kedengaran agak pelik namun itulah yang berlaku di sana.  tempat Basement parking dijadikan Rumah Burung Walit.  Pada waktu petang di sebuah hotel di Pattani.. mungkin ramai yang tidak perasan dan tidak tahu.. dan mungkin juga ramai yang tahu.. cuma tidak mahu ambil tahu.. BW akan terbang riang masuk melalui pintu paling rendah dan seterusnya ke dalam basement.. haha,... rupanya walit mungkin tertipu ataupun, tidak kisah tentang lubang mana.. sedalam mana asalkan suhu dan kelembapan menepati habitat asal mereka.

itulah keghairahan burung walit dan semangat yang tinggi untuk burung walit hidup sehingga mencecah 25 tahun.. maka.. tuan-tuan juga boleh gunakan pendekatan ini jika sesuai dengan tempatan tuan-tuan sekalian,..
wasalam.


Namun.. jangan sampai jadi macam ni.. boh.. ha ha..



Hubungi Damak di talian +6012-5917493 @ 012 9626 124, untuk maklumat lanjut.Atau email ke waletgroup@gmail.com. Pilihan ditangan Anda..

No comments:

Post a Comment