Tuesday 23 November 2010

Sekitar Pameran Cheng Ho di Kota Bharu- Medium bizz matching

Salam .. semua.. semalam ada kesempatan melawat pameran Laksamana Cheng Ho atau Huang Ze. Di perkarangan Stadium.. Banyak " booth". yang menarik.. membuka mata kita.. tentang pasaran di negara China.  Pameran ini berlangsung dari 22 hingga 26 Nov.. Datang.. rugi kalau tak datang.





 Banyak gambar lain.. tapi gambar sarang walit dulu


sarang merah.. dari gua katanya..


bekas pameran ini sebenarnya berpusing-pusing.. memang insyallah akan menarik pengunjung..  Booth ini dibawah jabatan vaterina negeri Kelantan


lagi Zoom in...

baru jalan-jalan di booth Negara China


lukisan menarik perhatin



perhiasan seramik



Minuman daripada kepulauan  ????  ... , katanya halal






Tulisan Khat.. pokok nama... dengan bayaran RM 10.. kita  boleh menulis pokok nama ( Nama dalam tulisan Khat).

Nak masak kebab kot!!



Dikhabarkan pasukan ini juga pernah terlibat sebagai ahli fisioterapi untuk atelit semasa sukan olimpik di China satu masa dulu 


Pintu Gerbang  China Town


Ukiran kayu


Konsep rumah pasang siap... jimat tenaga. mesra alam..
mungkin boleh digunakan untuk rumah walit..


Guna"  simen board"



Entah apa nama benda ni..




Kerangka ni macam bentuk zink... mengikut penterjermah ( budak sekolah Cina diambil sebagai jurubahasa untuk memudahkan pengunjung).. dijamin boleh tahan 100 tahun... (patutlah mereka boleh buat hotel 16 tingkat dalam tempoh 6 hari)


Mengikut jurubahasa tu juga... kos siap sebuah rumah banglow sederhana anggaran 120k... ( burung walit macam na)


tertarik dengan pedang.. macam pedang ala- ala Strom Rider-- hati- hati tajam.. cuba letak kat kuku.. rasa macam boleh potong kuku gitu..



pandangan luar... ada markie yang besar dan gah dengan bendera merah.. Kelantan dan China.. sama-sama merah... Kelantan satu bintang .. China 5 bintang... ( kita tidak dapat tolak,.  rakyat mereka memang ramai dan pesaiangan yang tinggi menjadikan mereka berusaha pada tahap yang terbaik..




Kereta pembajak ni... kalau kat sawah Malaysia harus tenggelam..., Di Malaysia ni kita ada jentani , kerbau besi ( Thailand) tabota.. dan juga kita ada Pelanduk ..... Kalau nak guna di Malaysia kena tukar tayar besar lah..)

Paparan Video...



Rawatan Naga Api.. ada berani?




Tulisan Khat... kagum kita yang tak ada ilmu ni









Akhirnya.. ha ha ...  sarang burng..




Waletgroup mengajak anda untuk berkongsi pengalaman dan pengamatan terhadap Industri Walet. Sila tinggalkan komen anda dibawah.

No comments:

Post a Comment